ضرورت استفاده از تجهيزات ايمني به هنگام كار
نوشته شده توسط : malih

چرا باید از تجهیزات ایمنی استفاده نماییم

همه کارگران و استادکاران مشاغل مختلف باید قبل از شروع کار از ایمنی محیط کار و ایمنی خود مطمئن شوند. ایمنی افراد به واسطه استفاده از تجهیزات ایمنی همچون لباس کار، دستکش ایمنی، کفش کار، کلاه ایمنی  و ... تامین می شود. این تجهیزات بر اساس نوع کار و حرفه افراد و خطراتی که آنها را تهدید می کند طراحی و ساخته می شود. تشخیص نوع تجهیزات ایمنی که در مشاغل باید استفاده شود بر عهده کارشناسان این امر است. در ادامه تصمیم داریم درباره انواع مختلف لباس کار و کلاه ایمنی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

لباس کار

لباس کار شاید ساده ترین و در عین حال ضروری ترین انواعتجهیزات ایمنی است. در تولید لباس کار از پارچه های مختلفی استفاده می شود. تولید کننده از پارچه پنبه ای، فیلامنت، فیلامنت کج راه، پلی استر و ... برای تولید انواع لباس کار استفاده می کند. یک لباس کار استاندارد علاوه بر پوشش بدن، محافظت بدن در برابر خطرات را نیز بر عهده دارد و باید نوع پارچه با نوع فعالیت همخوانی داشته باشد. یک لباس کار ساده کارگری از پارچه فلامنت تولید شده است. این پارچه جزء پارچه های ارزان قیمت است که از تعریق کارگران حین کار پیشگیری می نماید. در عین حال سبک بوده و قدرت عملکرد وی را افزایش می دهد. این لباس برای یک جوشکار مناسب نیست؛ چرا که هر لحظه با جرقه های ساطع شده حین جوشکاری سوراخ می شود. لباس کار جوشکاری پلی استر پنبه ای و کتان دوخته می شود. این لباس ضخیم تر بوده اما به دلیل خطرات بیشتری که حین کار جود دارد پوشیدن آن ضروری است.

لباس کار علاوه بر نوع پارچه بر اساس مدل دوخت نیز به مدل های مختلفی می شود. برای مثال لباس دو تکه که به یک پیراهن و شلوار، کاپشن و شلوار، لباس خلبانی، یکسره و دوبنده تقسیم می شود. این لباس ها با توجه به میزان سختی کار و فعالیتی که فرد باید انجام دهد انتخاب می شود. برای مثال مهندسانی که کار نظارت را برعهده دارند از لباس دو تکه ساده استفاده می کنند. اما بیشتر کارگران فعال در کارواش از لباس خلبانی استفاده می کنند که تمام بدن آنها را پوشش می دهد.

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی از دیگر تجهیزات ایمنی است که تنوع قابل توجهی دارد. کلاه ایمنی نیز بسته به خطراتی که حین کار وجود دارد به مدل های مختلفی تقسیم می شود. اصولا افراد که در پروژه های ساخت و ساز فعالیت دارند از کلاه ایمنی مهندسی استفاده می کند. این نوع کلاه سر را در برابر خطراتی همچون سقوط اشیا، برخورد سر با اشیا تیز، برخورد شدید سر با اجسام محافظت می کند. یراق داخلی آن مقاومت مناسبی دارد. صنعتگران ما با استفادهاز کلاه ایمنی صنعتی از سر خود محافظت می کنند. این کلاه نسبت به دیگر انواع یراق مستحکمی دارد، روی سر چفت می شود و صورت و گردن را نیز محافظت می کند. کلاه ایمنی جوشکاری اما سر و صورت را در برابر دود ایجاد شده حین جوشکاری، جرقه هایی که ساطع می شود و نور آزار دهنده آن محافظت می کند.

کلام آخر

ایمن ترافیک کالا تولید کننده انواع تجهیزات ایمنی است.این مجموعه محصولات تولیدی خود را گارانتی می نماید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا





:: برچسب‌ها: تجهیزات ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: